torsdag 21. mai 2009

Ikke helt i form

Jeg har ikke vært helt i form i det siste... I går morges frem til ca. 12 hadde jeg ikke stemme. Det var litt kjipt. Så fikk ikke helt til å delta i timene som jeg skulle ønske. Men etter lunsj så hadde stemmen min sånn smått kommet tilbake. Sikkert takket være det at vi satt å lo av videoer fra youtube slik at stemmebåndene mine ble oppvarmet :P

I dag var det enda værre og jeg hadde en helt forferdelig hoste som gjorde at jeg valgte å være hjemme i dag. Er det en ting japanere er veldig engstelige for er det å bli smittet av ett eller annet, så jeg ville ikke gå rundt å hoste meg blå i trynet på skolen i dag...

Ellers så er det drittvær i dag. Det høljregner og lyner litt av og til. Utroooolig kjedelig å sitte inne på grunn av det ene og det andre. Skulle ønske jeg kunne hatt med meg DS'en min fra Norge, så hadde jeg hatt noe å finne på. Men laderen til den kunne visst ikke transformere strømmen her til noe min norske DS kan tåle... Så er litt fristet til å kjøpe meg en DSi som er den nye modellen (for de som ikke visste det) slik at jeg har noe å finne på. Det er mange folk på skolen som har DS-spill, så jeg kan sikkert få låne ett eller to.

Å! Før jeg glemmer det så må jeg nesten skrive litt om i går. Etter skolen dro jeg og fire andre på sightseeing. Vi dro å så på et par tempel i Hakata. Inne i det ene tempelet var det en 20 m høy gull Buddha. Men det var ikke lov å ta bilder der inne... Men uansett så var det litt gøy, fordi man kunne gå i en slags tunnell under denne Buddha'en der man kunne se bilder av det som skulle representere himmelen og helvete. Og tunnellen var kanskje en meter bred og bekmørk. Du så rett og slett ingen ting. Så kan måtte holde hendene ut til siden og føle seg frem langs veggen. Noe som ikke var så alt for vanskelig, men likevel. Også var det visst nok en slags ring på veggen der inne et sted, som bragte lykke hvis man fant den. Jeg fant den ikke x)
Etter det dro vi til Canal City som er en blanding av avslappende omgivelser med vann og kjøpesenter. Det gikk vi på en arkade der Fraiser vant en Octobank (en sparegris som var en liten blekksprut) som han ga til meg, fordi han ikke ville ha den. Så jeg har ny (og veldig nusselig) sparegris :P
Senere dro vi tilbake til Tenjin der vi møtte noen fler folk fra skolen vår. Vi dro alle sammen på resturant og spiste middag. Jeg spiste tendon, som er tenpura oppå en bolle med ris + tilbehør. Veldig godt! Skal definitivt spise det igjen ^^
Etter middag var det mer arkade! Der vi spilte Mario Kart på slike kjøreting... Jeg vant hele tiden ^^ Jeg vant også hele tiden på Taiko Drum Master (google det...)
I R AWESOME.

Så nå gleder jeg meg egentlig bare til denne forkjølelsen/influensaen går over. Men i morgen er jeg nok tilbake på skolen håper jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne til en kommentar!