torsdag 14. mai 2009

Mitt største sjokk hittil

Bare et lite innlegg om mitt støste sjokk siden jeg kom hit.

For ikke så lenge siden så skulle jeg ut for å kjøpe brød til frokosten min i morgen. Da jeg kom ned i resepsjonen så sto de to hyggelige folka som driver stedet pluss en gutt å spiste noe slags frukt. De spurte om jeg også ville ha, og jeg sa selvfølgelig ja takk. De viste meg hvordan frukten skulle skrelles og så spiste vi. Skikkelig godt var det! Aner ikke hvilken frukt det var da men... Uansett... Da jeg hadde spist min frukt og drev å tørket fingrene mine med litt tørkepapir så sa plutselig han mannen som driver stedet "Takk for maten, desu ne?" Jeg fikk ikke helt med meg hva han sa og sa dermed "Eh?". Han gjentok det han sa og jeg ble stående å måpe, de gliste til meg og sa det en gang til begge to. Jeg bare "EEEEEH? Noruegoooo???"
Så det var dagens lille høydepunkt.

Også var jeg i en klesbutikk og kjøpte noen plagg da hun bak disken spurte om jeg kunne japansk. Jeg sa jeg kunne littegrann. Så spurte hun om jeg kom fra Amerika, jeg sa at nei, jeg kommer fra Norge jeg. "Norge? Alle er vel veldig bleke i Norge, eller hva?" Jeg visste ikke helt hva jeg skulle si til det, så jeg sa ja. Det stemmer jo ganske bra, nordmenn er i allefall originalt bleke...

4 kommentarer:

  1. Jeg skjønte ikke helt hva som skjedde med den frukten? Måtte du betale eller noe eller? XD

    SvarSlett
  2. Nei nei nei, jeg fikk frukten av de. De er utrolig gavmilde og hyggelige. Hver gang jeg kommer/drar så sier de okaerinasai/itterasshai til meg å greier :P

    SvarSlett
  3. Åjah, oj, så bra!
    Japanere generellt er jo ganske hyggelige (:

    SvarSlett

Legg gjerne til en kommentar!