torsdag 7. mai 2009

Skolepike

Første dag på skolen var mega kult! ;D

Utrolig hvor mye det går an å lære på 4 timer! Kan sikkert dobbelt så mye nå enn da jeg begynte i dag morres. Og all undervisningen foregår på japansk, så her er man liksom bare nødt til å lære for å følge med (slapp av, de snakker engelsk hvis det er noe du over hodet ikke forstår).

Har også blitt kjent med noen av folkene som går der og begynte i dag. Ei dame fra Sveits som var skikkelig hyggelig å prate med, vi gikk til parken som ligger i nærheten i lunsjen og snakka om mye rart. De to guttene i klassen min, en kommer fra Mexico, men kan egentlig ganske godt japansk (han har japansk bestefar) og han andre kommer fra Phillipinene og er på samme nivå som meg. Fant også ut at han som bor på samme "dormitory" som meg kommer fra Danmark! Men han var ikke så flink til å forstå norsk, så vi snakker engelsk... :P Eller... Jeg gjør i allefall det, fordi jeg har ingen problemer med å forstå dansk. x)

Læreren jeg hadde i første time var ganske hyper, hun utbrøt "Nanii?" og "Sugoi!!" hele tiden ("Hva??" og um... "Awesome!!" xP). Hun pratet med han fra Mexico om enka (japansk "folkemusikk"), for det viste seg at mexikaneren var stor fan, og sang enka selv.

Anyway... Utover det er det ikke så mye å skrive om. Jeg så en gammel dame på toget i dag som hadde farget sine grå hår rosa (samme farge som jeg hadde altså), men det var ikke like "eyewatering" å se på hennes hår, fordi det var ikke så mange hår som hadde vært grå der. Så det ble liksom mer rosastripet hår. Men men.

Mata ashita minna!

6 kommentarer:

  1. Så fiiiiint da!
    Digg at du ble kjent med noen med en gang!
    Og haha, enka.

    SvarSlett
  2. Så konge! Høres skikkelig gøy ut :)

    SvarSlett
  3. Jepp, det er det også! Kom å besøk meg da vettu ;D

    SvarSlett
  4. Heei!

    Haaper du overlevde Golden week, selv uten aa kjenne saa mange folk. Hvor i Japan er det du gaar paa skole?

    SvarSlett
  5. Ah, jeg er i Osaka city. ;P

    Er vel taalelig varmt paa Kyuushu for tiden kan jeg tenke meg?

    SvarSlett

Legg gjerne til en kommentar!