mandag 4. mai 2009

Storbyimponert = nytt ord

Jada, i dag har jeg blitt "storbyimponert", som jeg velger å kalle det. Jeg visste fra før av at dette var en temmelig stor by, siden det bor 1,5 millioner mennesker her, men ingen fortalte meg at sentrum av byen var så kolosalt! Det føltes som om jeg på mystisk vis hadde havnet i New York eller noe... Høye bygninger over alt og mennesker og biler som farter avgårde.
Heldigvis så var det ikke så vanskelig å finne frem der, så jeg fant skolen min relativt lett (ligger nesten midt i sentrum av Tenjin) så da hadde jeg egentlig oppnådd det viktigste, slik at jeg ikke måtte løpe rundt og lete etter den på første skoledag... Jeg hadde jo egentlig tenkt å se om jeg fant en elektronikkbutikk, men det ga jeg opp. Det var så mange butikker over alt at jeg venter til jeg begynner på skolen, så kan de sikkert hjelpe meg med litt nærmere intrukser om hvor man finner det hen.

I dag fant jeg også pålegg! Egentlig så var det ikke så vanskelig å finne, men må bare bruke øynene litt (her tenker jeg min mor sukker litt oppgitt, det er ikke første gangen jeg ikke har brukt øynene). Så da jeg endelig fant en pakke skinke, dukket pluselig også ost, smør og noe jeg tror var majones opp også! Skrekkelig irriterende egentlig... Jeg ble nødt til å spise brødskive uten noe på i går kveld. Fant også yoghurt med blåbærsmak, min favoritt ^^
Også har jeg kjøpt meg spisepinner slik at jeg kan ta i bruk nuddel-automaten nede i 1. etasje. Den er ikke helt automatisk denne automaten, du må nemmelig holde nuddelkoppen under varmvannsdingsen selv. Haha

I kveld har jeg tenkt å ta en tur i kantina for å spise middag der. Jeg har ikke gjort det enda nemmelig. På kveldene har jeg vært for trøtt/jetlagged, og om morgenene har jeg vært for lat... Så jeg håper de serverer noe godt ^^

2 kommentarer:

  1. Fint at du fant fram til skolen din med en gang, hadde vært sykt stress å farte rundt og ikke finne fram i tide!
    And good luck in the kantine XD

    SvarSlett
  2. Hehe, ja. Jeg er enormt glad for at skolen min ligger i en av de større bydelene egentlig. Hadde den vært i en av de mindre hadde jeg garantert gått meg bort i alle de små trange gatene som er over alt.
    Kantina hadde supergod mat ^^

    SvarSlett

Legg gjerne til en kommentar!