søndag 7. juni 2009

Norsk-japaner ?


I dag hadde jeg en avtale om å møte Stine (Stavne) Naotsuka! Hun er utflyttet trønder som bor i Higashi-hie her i Fukuoka! Hun er også gift med en japaner.

Tydeligvis så har hun også slektninger i Rennebu, vet ikke mer enn at de heter Stavne. Faren hennes har visst vært med på de derre slekts-greiene som er på Rennebumartnan.

Vi hadde det veldig gøy! Vi tok masse purikura-bilder og gikk rundt og så i butikker og slikt. Hun viste meg en drit kul butikk i Tenjin som var utrolig billig! Alt der inne kostet 398 yen, noe som er rundt 24 kr. Kule ting var det også! Og ting som var små (hårstrikk, ørepynt, den type ting) fikk man to for 470 yen (eller noe). Good prices! Kjøpte meg et skjerf og et belte der. Kjenner en del folk som sikkert hadde gått amok der inne. x)

Etter litt vandring rundt i Tenjin gikk vi til Canal City også. Der fant jeg noe billige hettegensere jeg kjøpte. Fine ting. Vi brukte litt tid på å kikke rundt der før vi tok litt purikura, tok litt bilder av nattbelysningen (som er veldig fin) før vi dro hjem til Stine. Der fikk jeg servert ramen mens vi så på japansk TV. Japansk TV er veldig merkelig, men dessverre var det ganske kjedelige program akkurat i dag. Det er visst mer spennende ukedager å se TV på, mente Stine.

Så dro vi til Tenjin igjen så jeg skulle rekke toget hjem. Stine hadde kjøpt endagsbillett på subway-en, så hun hadde ikke noe i mot å slå følge med meg dit. Veldig koselig dag!

Nå har jeg altså en grunn til å komme tilbake hit! *ond latter*

6 kommentarer:

  1. Aaaaw, så utrolig koselig! :D
    Hørtes ut som du hadde det kjempenais!
    Hmm.. dun butikken hørtes spennende ut!
    Du må ta bilder av hva du har kjøpt også~

    SvarSlett
  2. Hm... Skal se hva jeg kan få gjort :P Jeg vedder på at du hadde elsket den butikken!

    SvarSlett
  3. 昨日はありがとうございまーす!
    こちらこそ楽しかった!
    また遊びにおいで下さい (^-^)
    ~~~~~~~~
    Uten 漢字 (kanji)
    きのうはありがとうございます
    こちらこそたのしかった
    またあそびにおいでください

    Det er forresten min kjære far som bruker å være på martnan ^^ om jeg sa onkel så beklager xD det går ganske mye krøll i norsken min ^^;

    SvarSlett
  4. Aaw. Det høres skikkelig kos ut! Den butikken hørtes spennende ut btw :P

    Håper du stor koser deg (noe det ser ut til ;))!

    SvarSlett
  5. Awww, Stine, jeg misunner deg kanji-kunnskapene dine! Jeg kommer på onsdag!
    Beklager det med onkel, skal endre på det xP

    Ja, du må bli med hit en gang Veronika, du hadde gått amok på tre sekunder xP

    SvarSlett
  6. Okai!!!!
    Jeg sender deg melding på FB mht nærmere tidspunkt. Vi må nemnlig ut en tur og ordne med forsikringsgreier osv, så det blir sikkert en gang etter klokka 1800, men ikke altforsent xD skal høre med Sunao når han kommer hjem ^^

    Kanjien har jeg bare plukket opp etterhvert xD haha. Det blir vanskelig etter ei stund om man ikke forstår noe =\ f.eks. om man kjøper kjøtt og ikke er sikker på hva slags ^^;;;;

    SvarSlett

Legg gjerne til en kommentar!